עידוד חיסוני שפעת ואומיקרון בציבור החרדי

עפר גדנקן No Comments on עידוד חיסוני שפעת ואומיקרון בציבור החרדי

היערכות לחורף: ביוזמת ראש תכנית 'מגן ישראל' פרופ' סלמאן זרקא מכבי שירותי בריאות השתתפה בדיון מיוחד שנערך במשרד הבריאות

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עונת החורף מביאה עמה, בנוסף לגשמי הברכה, גם תחלואת חורף שעשויה להתפתח לתחלואה קשה בקרב חלקים מהאוכלוסייה. על מנת להיערך מבעוד מועד לעונת החורף הקרובה, יזם ראש תוכנית "מגן ישראל", פרופ' סלמאן זרקא, מפגש מיוחד שעסק בעידוד החיסונים במגזר החרדי כדי להקדים תרופה למכה. שיר כהן, סמנכ"לית ממשל ותקשורת במכבי: "אנו רואים חשיבות רבה במאמץ לאומי להגברת המודעות לחשיבות חיסוני השפעת כדי למנוע תחלואה".

 במטרה לעודד חיסונים נגד נגיף השפעת וזן האומיקרון לקראת עונת החורף המתאפיינת בריבוי תחלואה נגיפית, יזם ראש תוכנית "מגן ישראל" במשרד הבריאות, פרופ' סלמאן זרקא, דיון חשוב שבו השתתפו נציגי מכבי שירותי בריאות. מטעם מכבי השתתפו בדיון מנהל המגזר החרדי במכבי ר' בן ציון פדר, מנהל דוברות ותקשורת מגזר חרדי ר' משה שלזינגר ורכזת הפרויקטים במכבי גב' מיכל צרפי.

שיר כהן, סמנכ"לית ממשל ותקשורת במכבי: "אנו רואים חשיבות רבה במאמץ לאומי להגברת המודעות לחשיבות חיסוני השפעת כדי למנוע תחלואה. החיסונים מסייעים להפחתה משמעותית וצמצום של תחלואת החורף, מאפשרים לצוותים הרפואיים לספק שירות למקרים דחופים בזכות הפחתת העומסים ומאפשרים לחברים לעבור את החורף הנוכחי בבריאות ובאיכות חיים. מכבי מהווה מודל להצלחה במבצעי חיסונים, וכך נפעל גם הפעם. אנו קוראים לציבור להגיע ולהתחסן במתחמי החיסונים הנמצאים בפריסה רחבה".

כעת, בדיון הנוכחי, הועלו הדרכים והצעדים לעידוד ההתחסנות בקרב האוכלוסייה החרדית יחד עם פרויקטור הקורונה. פרופ' זרקא התרשם מהפעילות שנעשתה ונעשית גם כיום על מנת להגדיל את שיעורי ההתחסנות במגזר הן בהיבט של חיסוני השפעת והן בהיבט של הקדמת החיסונים נגד זן האומיקרון כדי למנוע תחלואה קשה ל"ע. מנהל המגזר החרדי במכבי, ר' בן ציון פדר, ציין בפני פרופ' זרקא כי מכבי מובילה מבין כל הקופות בכמות המתחסנים לאומיקרון הן מבחינה כמותית והן מבחינת אחוזים.

במסגרת זו במכבי קוראים לציבור להתחסן נגד נגיף השפעת והאומיקרון כדי להקדים רפואה למכה, ופועלים כל העת על מנת לספק את החיסונים בנגישות ובנוחות מרבית לטובת החברים. המטרה היא לאפשר לחברי מכבי לעבור את החורף בבריאות. כתוצאה מכך גם העומסים על מערכת הבריאות יופחתו ויאפשרו לצוותים לסייע למקרים קשים יותר הדורשים את המענה המיטבי.



0 תגובות